Svar Direkt: Så startar du om din router, fiberkonverter, dator och tv
Den 1 juni 2022 tar vi på Trollhättan Energi över rollen som kommunikationsoperatör för vårt egna fibernät. Det innebär i praktiken att vi tar över den tekniska utrustningen i fibernätet och ansvaret för kontakten med de tjänsteleverantörer som erbjuder tjänster i vårt nät.
Ambitionen är att kunna ge ännu snabbare teknisk service och öppna upp för fler tjänsteleverantörer. Du som är fiberkund hos oss ska dock fortsätta att vända dig till din leverantör av TV, telefoni och internet för att beställa önskade tjänster och anmäla driftstörningar.
Själva omkopplingen sker successivt under januari-maj 2022 och just när vi gjort omkopplingen i den av våra 40 fiberstationer som du är anknuten till, så kan du behöva göra en omstart och dra ur kontakten till din router, dator, tv och fiberkonverter. Här ger vår projektledare Annika Karlsson Svar Direkt på hur du gör.
Svar Direkt: Så startar du om din router, fiberkonverter, dator och tv
Den 1 juni 2022 tar vi på Trollhättan Energi över rollen som kommunikationsoperatör för vårt egna fibernät. Det innebär i praktiken att vi tar över den tekniska utrustningen i fibernätet och ansvaret för kontakten med de tjänsteleverantörer som erbjuder tjänster i vårt nät. Ambitionen är att kunna ge ännu snabbare teknisk service och öppna upp för fler tjänsteleverantörer. Du som är fiberkunder hos oss ska dock fortsätta att vända dig till din leverantör av TV, telefoni och internet för att beställa önskade tjänster och anmäla driftstörningar.
Själva omkopplingen sker successivt under januari-maj 2022 och just när vi gjort omkopplingen i den av våra 40 fiberstationer som du är anknuten till, så kan du behöva göra en omstart och dra ur kontakten till din router, dator, tv och fiberkonverter. Här ger vår projektledare Annika Karlsson Svar Direkt på hur du gör.
Vi meddelar dig via sms
Två veckor före övergången kan du inte ändra dina nuvarande tjänster (internet, tv och telefoni beroende på vad du har) eller byta tjänsteleverantör. Så snart övergången är klar kan du återigen byta tjänsteleverantör (om du önskar) till någon av tjänsteleverantörerna i Trollhättan Energis öppna fibernät. Vill du behålla nuvarande tjänsteleverantör behöver du inte göra någonting. Vi aviserar dig via sms tre veckor innan vi gör övergången i ditt område och vid eventuella störningar i fibernätet. SMS-tjänsten vi använder hämtar uppgifter från telefonoperatörerna och de flesta telefonnummer är registrerade automatiskt. Om du däremot har ett företagsabonnemang eller ett kontantkort behöver du lägga in ditt nummer manuellt. Därför kan det vara bra att kontrollera så att dina uppgifter stämmer.
Har du frågor är du välkommen att kontakta vår kundservice: 020-89 90 00, kundservice@trollhattanenergi.se
Här kan du läsa mer om övergången till Trollhättan Energis öppna fibernät