Driftinformation
Då och då händer det att olyckan är framme, eller att saker inte fungerar som de ska. I sådana lägen är det allra viktigaste för oss att lokalisera och åtgärda problemet. För dig är det däremot information som är allra viktigast, så att du vet vad som händer, hur lång tid avbrottet varar med mera. Här får du information om oförutsedda driftstörningar och planerade avbrott.
SMS och e-post vid driftstörning och avbrott
Vid driftstörningar använder Trollhättan Energi en driftinformationstjänst för att informera om planerade eller akuta avstängningar. Vid en kris eller vid mindre allvarliga störningar som till exempel ett elavbrott eller en vattenläcka får alla mobiltelefoner som finns registrerade i området information på sms. Sms:et går ut till alla över 18 år, men är barnets abonnemang registrerat på en förälder, går sms ut även till barnet.
Systemet vi använder skickar ett sms och/eller ett e-postmeddelande (om du registrerat en e-postadress till din adress) till din mobiltelefon. SMS-tjänsten använder uppgifter från telefonoperatörerna vilket betyder att det inte är synkroniserat med vårt kundsystem. De flesta telefonnummer är registrerade automatiskt. Om du däremot har ett företagsabonnemang eller ett kontantkort behöver du lägga in ditt nummer manuellt.
Kontrollera och uppdatera din uppgifter på Trollhättan Energis webbplats
Driftstörningar och avbrott
Vi har för närvarande inga aktuella eller planerade driftstörningar.
Problem med din internetuppkoppling eller har du grävt av en fiberkabel? Här hittar du våra kontaktuppgifter.