Nej, Streemi är inte en tjänsteleverantör och erbjuder inga egna tjänster i dagsläget. Streemis uppgift är att möjliggöra för marknadens etablerade tjänsteleverantörer att leverera tjänster till dig.

Vanliga frågor och svar
Streemi väljer inte utan bjuder in alla tjänsteleverantörer på marknaden att ansluta sig till Steemi. Naturligtvis ska tjänsteleverantörerna kunna uppvisa att de har lämpliga tjänster, avtal och kundservicenivåer för de tjänster man erbjuder. Likabehandling är viktig för Streemi och alla tjänsteleverantörer tecknar samma avtalsvillkor och erhåller samma prisnivå på kommunikationstjänst.
På menyvalet Beställ tjänst kommer du till en portal med tjänsteleverantörer och de tjänster som de erbjuder. Du kan i portalen jämföra tjänster och priser mellan tjänsteleverantörerna. Du kan också ta del av olika tips och råd kring vilka tjänster som kan vara lämpliga utefter dina behov.
Streemi ägs av nätägarna Trollhättan Energi AB, AB StrömstaNet och Uddevalla Energi AB.
Streemi är kommunikationsoperatör i tre nätägares fibernät (Trollhättan Energi AB, AB StrömstaNet och Uddevalla Energi AB). Rollen kommunikationsoperatör är att sammankoppla dig som slutkund till tjänsteleverantörers utbud av tjänster.
Du som slutkund har relation med Nätägaren för fiberanslutning och med tjänsteleverantörer för tjänster såsom Internet, TV mfl. Streemi finns i bakgrunden och gör det möjligt för tjänsteleverantörerna att kommunicera med dig som slutkund.
På Streemis tjänsteportal "Beställ tjänst" är det tjänsteleverantörerna själva som publicerar sina erbjudanden och priser. Dessa uppgifter administrerar tjänsteleverantörerna i en separat markandsportal som inte hänger ihop med tjänsteleverantörens egen webbplats. Detta kan bidra till att tjänster och priser inte alltid överensstämmer mellan olika informationskällor.
TIPS! Kom ihåg att kontakta och förhandla direkt med tjänsteleverantören - det kan verkligen löna sig.
Vill du byta tjänsteleverantör behöver du först säga upp ditt befintliga avtal med din nuvarande tjänsteleverantör. Därefter kan du beställa ny tjänst från annan tjänsteleverantör. Du behöver säga upp ditt befintliga avtal innan du tecknar ett nytt.
Vill du byta tjänst utan att byta tjänsteleverantör kontaktar du din nuvarande tjänsteleverantör för en ändring av tjänst.
Då ska du ta kontakt med den tjänsteleverantör du tecknat avtalet med.
Kontaktuppgifter och hur du gör en felanmälan kan du läsa mer om här
Om du har problem med dina tjänster ska du kontakta den tjänsteleverantör du avtalat om tjänst med för exempelvis bredband, tv, telefoni eller hem- och trygghetstjänster.
Kontaktuppgifter och hur du gör en felanmälan kan du läsa mer om här